За първи път в света: Паркиране без шофьор и без човешки надзор

Bosch и Daimler достигнаха нов важен етап по пътя към автоматизираното шофиране: двете компании получиха одобрение от съответните власти в Баден-Вюртемберг за автоматизираната си система за паркиране в гаража на музея Mercedes-Benz в Щутгарт. Достъпът до автоматизираната услуга за паркиране на автомобилите се осъществява чрез приложение за смартфон и не изисква шофьор за безопасност. Това е първата напълно автоматизирана функция за паркиране по ниво 4 на стандарта SAE, която е официално одобрена за ежедневна употреба.

„Това решение на властите показва, че иновации, като автоматизираното паркиране на автомобили, се случват първо в Германия“, заяви д-р Маркус Хайн, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. „Шофирането и паркирането без водач са важни градивни елементи за мобилността на утрешния ден. Автоматизираната система за паркиране показва колко далеч сме стигнали по този път на развитие.“

„Разрешителното от властите на Баден-Вюртемберг създава прецедент за получаване на одобрение за автоматизирано паркиране в паркингите по целия свят“, твърди д-р Майкъл Хафнер, ръководител на задвижващите технологии и автоматизираното шофиране в Daimler AG. „Като пионер в автоматизираното шофиране, нашият проект проправя път за бъдещото масово производство на технологиите за автоматизирано паркиране на автомобилите“.

За първи път в света: Паркиране без шофьор и без човешки надзор

Да играем на сигурно: двама партньори с една обща цел

От самото начало на проекта най-важният приоритет за Bosch и Daimler при паркирането без шофьор е безопасността. Тъй като все още няма официален процес на одобрение за автоматизираните функции за шофиране, които не изискват водач, местните власти – регионалният административен орган на Щутгарт и транспортното министерство на Баден-Вюртемберг – контролират проекта заедно с експерти от германската организация за технически прегледи TÜV Rheinland от самия му старт. Целта е да се оцени експлоатационната безопасност на автомобилните и паркинг технологии.

Резултатът е цялостна концепция за безопасност с подходящи критерии за изпитване и одобрение, които могат да бъдат приложени и извън този пилотен проект. В концепцията разработчиците определиха как автомобилът без водач разпознава пешеходците и другите коли по пътя си и надеждно спира, когато срещне препятствие. Те създадоха и сигурна комуникация между всички компоненти на системата и предприеха стъпки за надеждното активиране на маневрите за паркиране.

За първи път в света: Паркиране без шофьор и без човешки надзор

Технологията зад паркирането без шофьор

Карате до гаража, слизате от колата и я изпращате на свободно място за паркиране, само като докоснете екрана на смартфона си – автоматизираното паркиране не се нуждае от шофьор. След като водачът напусне паркинга, за да си върши работата, автомобилът се придвижва сам до определеното място и паркира. По-късно колата се връща по същия начин на мястото, където е оставена.

Този процес разчита на взаимодействието между интелигентната инфраструктура на гаража, предоставена от Bosch, и автомобилните технологии на Mercedes-Benz. Сензорите на Bosch в гаража контролират коридора за движение и околните зони и предоставят необходимата информация за насочване на автомобила.

Технологията в автомобила превръща командите от инфраструктурата в маневри за паркиране. Така колите могат дори да се качват и слизат по рампите и да се движат между нивата на паркинга. Ако инфраструктурните сензори открият препятствие, автомобилът спира веднага.

За първи път в света: Паркиране без шофьор и без човешки надзор

Най-важните етапи на проекта

Bosch и Daimler започнаха да разработват напълно автоматизираното паркиране без шофьор през 2015 г., а през лятото на 2017 г. пилотното им решение в гаража на музея Mercedes-Benz в Щутгарт достигна важен етап: автоматизираното паркиране на коли в реални условия, с и без водач зад волана, за първи път беше представено пред обществеността. Премиерата бе последвана от интензивно тестване и стартова фаза.

От 2018 г. посетителите на музея получиха възможност да ползват автоматичния паркинг на живо, придружени от обучен персонал за безопасност, и да споделят своя опит. Един от аспектите на пилотния проект включваше тестване на концепции за осветление на автомобилите.

Тюркоазеното осветление показва, че колата е в автоматичен режим на шофиране и информира минувачите и другите участници в движението, че автомобилът се управлява сам. Резултатите от тези тестове са отразени в наскоро издадения SAE стандарт 3134.

Получаването на окончателното одобрение от властите е поредното важно събитие за Bosch и Daimler: скоро заинтересованите посетители ще могат да изпробват на живо иновативната услуга за автоматично паркиране на автомобилите в гаража на музея на Mercedes-Benz без допълнителен надзор от шофьор за безопасност.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *