Играта свърши: Škoda представи изцяло електрическия Enyaq iV

След дълга игра на котка и мишка с папараците Škoda представи официално втория си изцяло електрически модел – 4,65-метровия Enyaq iV.

Моделът е странна смес между кросоувър и ван (широк е 1,88 м, висок е 1,62 м, междуосието е 2,77 метра), като дизайнерите доста са се постарали да не прилича на автобус, но да запази пространство и обем за багаж (585 литра), типични за кариерен самосвал.

Определено сме впечатлени от 21-инчовите джанти (това е Škoda, все пак, не го очаквахме), докато светещата като в дискотека предна решетка (поздрав, X6) е откровено ужасна идея. За щастие 130-те диода в нея са опция, която може да си спестите.

Освен споменатите впечатляващи 21-инчови джанти Škoda предлага и решения за страни, в които пътната настилка все още не е готова за подобни предизвикателства, така че може да поръчате всичко между 21 и 18 инча. Ако изберете 18-ките, Enyaq определено ще загуби част от осанката си, но пък ще се радвате на много повече комфорт, по-голям пробег с едно зареждане и по-редки посещения в сервиза.

Минималистичният интериор е един от най-добрите, които сме виждали в последните години. Сензорният екран върху таблото е 13-инчов (има и по-достъпна 10-инчова версия), но са запазени реални бутони за някои основни функции – фаровете или бързото обдухване на предното стъкло, например.

Напълно в екостила, който бихте очаквали от една електрическа кола, седалките са съчетание на 40% вълна и 60% полиестер от рециклирани пластмасови бутилки. Стилните кожени седалки също са направени без да е посегнато на нито една крава.

Играта свърши: Škoda представи изцяло електрическия Enyaq iV

Сред екстрите може да очаквате всичко налично в гамата на VW Group, включително хедъп дисплей с добавена реалност, адаптивен круиз контрол, асистенти за лентата, за автоматично спиране и за излизане от паркинг. Škoda е добавила любимите си хитрини – умни капачки за доливане на течност за чистачки и стъргалка за лед в задния капак.

Задвижващите системи са цели пет, като разчитат на три размера батерии. Базовият модел Enyaq iV 50 идва с 55-киловатчасова литиево-йонна батерия и електромотор със 150 к.с. (220 Нм), достатъчни за 340 км с едно зареждане (WLTP), максимална скорост от 160 км/ч и 11,4 секунди до 100 км/ч. Следва вариантът Enyaq 60 с 62-киловатчасова батерия и 180 к.с. (310 Нм), който ускорява до 100 км/ч за 8,7 секунди и минава 390 км с едно зареждане.

МоделМощностВъртящ моментБатерияУскорение0-100км/чМаксимална скоростПробег
Enyaq 50 iV150 к.с.220 Нм55 кВтч11,4 сек160 км/ч340 км
Enyaq 60 iV180 к.с.310 Нм62 кВтч8,7 сек160 км/ч390 км
Enyaq 80 iV204 к.с.310 Нм82 кВтч8,5 сек160 км/ч510 км
Enyaq 80x iV265 к.с.425 Нм82 кВтч6,9 сек160 км/ч460 км
Enyaq RS iV306 к.с.460 Нм82 кВтч6,2 сек180 км/ч460 км

Третият вариант предлага най-голям пробег. Това е Enyaq 80, който разчита на внушителна 82-киловатчасова батерия, има 204 к.с., 310 Нм и развива 100 км/ч за 8,5 секунди. Тази версия е способна на доста впечатляващите 510 км с едно зареждане.

Двата топ варианта използват същата батерия, но жертват малко от пробега за сметка на динамика. Enyaq 80x има два електромотора, 265 к.с. и 425 Нм. Благодарение на двойното си предаване той достига 100 км/ч за 6,9 секунди и изминава 460 км с едно зареждане.

На върха на гамата е Enyaq RS с 306 к.с., 460 Нм, 6,2 секунди до 100 км/ч и увеличена до 180 км/ч максимална скорост. Пробегът и при него е 460 км.

Škoda Enyaq поддържа бързо зареждане, като от мрежата на Ionity, например, може да заредите от 5 до 80% в рамките на 38 минути. Все още не разполагаме с всички цени, но в Германия базовата версия ще стартира от около 33 800 евро.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *