Защо постоянно сте гладни?

Защо постоянно сте гладни?

04.12.2019 0 Автор Весела Ангелова

Току-що сте похапнали обилно, а ви се иска да сложите още нещо в устата си? Само два часа са минали от обяда, а стомахът ви вече се обажда? Ако това ви звучи познато – не сте сами. Някои хора изпитват глад по-често. И въпреки че понякога това се дължи на здравословни проблеми, виновниците вероятно са режимът ви на хранене или начинът ви на живот. Това прави проблема една идея по-лесно преодолим. Ето ги причините и как да ги избегнете.

1. Спете повече.

Липсата на сън може да засили чувството на глад. Хормонът, който стимулира глада, повишава нивата си, когато не се наспивате. Освен това, колкото повече часове сте будни, толкова по-често ще се отбивате до хладилника. Старайте се да спите поне по седем часа и не забравяйте, че светлината от мобилните устройства влияе негативно на съня.

2. Пийте по-малко газирани напитки.

Няма по-добра причина, за да откажете газираното. Всички газирани и подсладени напитки блокират способността на мозъка ви да обработва хормона на засищането и това ви кара да се чувствате гладни по-често.

3. Закусвайте.

Много умни хора преди нас са казали, че най-важното хранене през деня е закуската. Сутрешното кафе не е закуска. Според множество проучвания, хората, които закусват, са по-малко склонни към наддаване на тегло.

4. Пийте повече вода.

Дехидратацията наподобява чувството на глад. Това е така, защото частта от мозъка, която регулира глада и жаждата, изпраща почти еднакви съобщения, когато сте жадни или гладни. Когато си мислите, че имате нужда от леко похапване, пробвайте първо с чаша вода.

5. Не скучайте.

Скуката е сред основните фактори за увеличаване на теглото. За да проверите дали наистина сте гладни, си представете ястие, което хапвате често. Ако наистина сте гладни, то ще изглежда привлекателно. Но ако не ви се стори достатъчно примамливо, вероятно имате нужда от някакво занимание, а не от храна.

6. Ограничете алкохола.

Алкохолът е враг на фигурата ви. Но освен, че е калорийна бомба, той може да ви подведе, че изпитвате чувство на глад. Алкохолът задейства специфични мозъчни неврони, които стимулират желанието за храна.

7. Яжте повече протеини и фибри.

Протеинитте ви карат да се чувствате сити. Фибрите, от своя страна, забавят изпразването на стомаха и също ви карат да се чувствате сити по-дълго време.

Коментари