сън

Случвало ли ви се е да се събудите по-изтощени, отколкото сте си легнали? Ако не сте, значи сте сред късметлиите, чийто брой значително намалява. Ако пък заспивате трудно, а след сън се чувствате като пребити, значи тази статия е точно за вас.

Нормално сънят преминава през четири фази, като преминаването от една в друга трае от 90 до 120 минути. Ако спите по 7-9 часа на нощ, влизате във фазата на дълбок сън 3-4 пъти на нощ. Всяко прекъсване на съня, стартира процеса отначало.

Така попадате във фазата на дълбок сън по-рядко, а тя е най-важната, защото тогава мозъкът ви се отървава от всички натрупани през деня токсини, отделят се хормони на растежа и действа най-презареждащо. Ето и нашите съвети за пълноценен сън.

1. Избягвайте дразнителите

Такива са светлините, шумът, цигарите, алкохолът и кафето преди лягане. Те действат стимулиращо и ви държат будни.

2. Тренирайте

Доказано е, че упражненията спомагат за дълбокия сън. Но се стремете да тренирате най-малко три часа преди лягане. Ендорфините, които се отделят по време на тренировки, и повишаването на телесната температура могат да ви попречат да заспите.

3. Спалнята ви трябва да е тъмна и студена

Тъмнината спомага за чувството, че е време за сън. Стаята, в която спите, трябва да не е много топла, защото както вече споменахме, повишаването на телесната температура понякога пречи на добрия сън.

4. Някои шумове помагат

Ако няма как да се изолирате от околните звуци, просто ги елиминирайте с други такива. Някои бебета обичат шума на пералнята, сешоара или прахосмукачката. Намерете своя такъв.

5. Спазвайте график

Лягането в един и същи час е толкова полезно, колкото и храненето по график. Не можете да си наваксате неспането през уикенда. Колкото по-малко спите през седмицата, толкова по-малко ще ви се спи през уикенда. Сега може да се изсмеете на това изречение, но след няколко години си спомнете за него. Лягайте си навреме и помнете, че Сънчо е приятел на всички ни.

Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *