Признаците, по които да познаете, че губите мускулна маса вместо мазнини

мускулна маса

Свалянето на килограми е бавен и сложен процес. Промените в начина на хранене и усилените тренировки могат да преобърнат живота ви. Обикновено, се целят намаляване на телесни мазнини и увеличаване на мускулна маса. Но понякога, в търсене на перфектната фигура, е възможно да се случи точно обратното.

Мускулите са ключовите играчи за нормалното функциониране на тялото. Когато губите мускулна маса, силата и издръжливостта намаляват, което води и до отслабване на основни функционални показатели. Тялото ни е създадено така, че при сваляне на килограми, да се топят първо мазнини. Но ако се опитвате да отслабнете чрез гладуване, този процес може да протече по различен начин.

Как става това? Тялото получава енергия основно от въглехидратите. В случай, че не намери нужните му въглехидрати, то започва да си я набавя от мускулите. Ако често подлагате тялото си на подобен стрес, то ще започне да ви дава знаци. Ето какви са те.

1. Тренировката ви се струва непосилна

Дори упражненията, които сте изпълнявали с лекота, може да ви костват доста усилия. На моменти дори ви се иска да пропуснете тренировка. Силата ви намалява, тежестите, с които обикновено тренирате, са предизвикателство. Това е предпоставка да не виждате и желаните резултати.

2. Чувствате се мудни и в ежедневните си дейности

Загубата на мускули не се усеща само в залата. Дори едно обикновена разходка или изкачването на стълбите до офиса биха били усилие.

3. Процентът на телесните мазнини не помръдва

В случай, че отслабвате, но процентът на телесните ви мазнини не намалява, със сигурност губите мускулна маса. По този начин тялото ви едва ли би се оформило по желания начин.

4. Отслабвате с бързи темпове

Бързото отслабване не е устойчиво. Както вече казахме, това отнема време и изисква много търпение. Отслабването е маратон. Не спринт. Най-добрият вариант е свалянето на 1 до 2 килограма на седмица. Ако тези цифри са различни, това е знак, че и мускулите ви отслабват.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *