Кои са враговете на постиженията ви в тренировъчен план?

тренировъчен план

Тренировките ви вървят добре, спазвате стриктно хранителния си режим, но все още не постигате така желаното от вас тяло.

Ако това е изречението, което описва резултатите ви в момента, вероятно допускате някои грешки или пропускате някои стъпки по пътя към успеха. Вижте кои са те.

1. Не приемате подходящата храна

Перифразираме една популярна фраза, за да ви кажем, че който не яде няма да порасте. Мускулите не се нуждаят само от тренировки, за да растат. Те имат нужда от правилната храна в правилното количество и добро качество, за да се развиват. Храните, които приемате, трябва да са възможно най-чисти и необработени. Ястията ви трябва да включват месо, риба, плодове, зеленчуци, ядки, варива. Наблягайте на храни, богати на протеини, яжте такива с умерено съдържание на въглехидрати и малко количество мазнини. Идеалният вариант е съотношението 50/30/20, където 50 са протеините, 30 – въглехидратите и 20 – мазнините. Основният ви източник на енергия трябва да идва от протеините, защото те изграждат качествена мускулна маса.

2. Тренирате с твърде много тежести

Най-големите тежести не означават най-големите мускули. Невъзможно е да се поддържа висока интензивност с големи тежести. Ако целта ви е мускулен растеж, използвайте умерени килограми и поставяйте фокуса върху изпълнението на упражненията, за да натоварвате желания мускул. Тежестите, с които тренирате, са само средство за постигане на целите ви. Най-важен е обемът стрес, на който подлагате мускулите си, за да се ангажират повече влакна за растеж. Голямото, но контролируемо количество стрес ще ви донесе много по-големи резултати, отколкото най-големите тежести. Оставете егото си пред вратата на фитнеса и накарайте мускулите си да работят.

3. Не визуализирате напредъка си

Ако не сте си изяснили какво искате да постигнете и как ще го постигнете, вие сте обречени на провал още преди да започнете. Ясният и точен план е от ключово значение за напредъка ви. Това е така, защото тялото ви лесно може да се озове в комфортна зона и да се приспособи към интензитета на натоварване. Затова всяка седмица увеличавайте времето за изпълнение на упражненията с няколко секунди или повторенията им. Да имате цел, която е конкретна, измерима, постижима и обвързана с времето е основната съставка в рецептата за успех. Ако нямате план за трансформацията си, рискувате да заседнете в кловоз. Съсредоточете се върху напредъка във времето и не забравяйте, че хубавите неща стават трудно.

тренировките

4. Не си давате достатъчно почивка

Особено важен за възстановяването на организма е сънят. Пренебрегването му може да доведе до разграждане на мускулна тъкан, което няма нищо общо с целите ви. Докато спите, тялото възстановява увредената мускулна тъкан чрез освобождаване на хормона на растежа. Той се произвежда, когато тялото получава нужната му почивка. Ако не спите достатъчно, този процес се нарушава, а това може да забави развитието на мускулите. Липсата на сън повишава отделянето на хормона кортизол, който причинява стрес на мускулната система и може да провали всичките усилия, които сте вложили преди това. Почивката трябва да е толкова важен приоритет, както правилното хранене и тренировките.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *