Какво трябва да знаете за добавената захар в спортните напитки?

спортните напитки

Колкото и да ви се струва невъзможно, захарта е съставка на почти всяка наша храна. Дори и в здравословната!

Това означава, че приемаме сладко без дори да подозираме. Което само по себе си е доста притеснително.

Учените са доказали, че консумацията на големи количества захар вреди на човешкия организъм. Добавената захар в газираните напитки и преработените храни са причина за увеличаването на приема на калории, което води след себе си затлъстяване.

Освен това захарта е причина за много по-сериозни заболявания като пристрастяване към определени храни, Алцхаймер, рак, инсулинова резистентност, сърдечни проблеми и диабет.

Важно е да отбележим, че тук говорим за добавената захар – тази, която се прибавя към храните и напитките по време на тяхната обработка. Естествената захар, съдържаща се в плодовете, зеленчуците и млякото, не е проблем. Този тип храни съдържат и други важни хранителни вещества или са с високо съдържание на фибри, което забавя усвояването на захарта.

Мъжете трябва да приемат средно по 9 чаени лъжички захар дневно или 36 грама. Ако страдате от заболявания, повлияни от консумацията на захар, най-добре е да сведете консумацията ѝ до минимум или напълно да я спрете.

Спортните напитки са сред най-успешните и примамливи продукти на фитнес индустрията. Пият ги запалени и не чак толкова запалени по тренировките мъже. Те съдържат хранителни вещества, които спомагат за перфектни резултати и поддържат хидратацията.

Основните им съставки са електролитите (натрий, калий, магнезий), които заместват материалите, изгубени по време на изпотяване. Но въглехидратите в тези напитки не са нищо друго освен захар, която би била полезна, ако сте маратонец, но не и ако ви трябва редовна и постоянна хидратация.

Ето и малко известни неща за спортните напитки, които могат да ви откажат от тях:

  • Най-популярните имат два пъти повече захар от дневната препоръчителна доза.
  • Добавените хранителни вещества в тях са ефективни само при интензивни упражнения, които продължават над час.
  • Захарта в тях забавя абсорбирането на течности, а оттам и хидратацията.
  • Те съдържат и обилно количество калории. За нередовно трениращите това означава, че приемат повече калории, отколкото изгарят.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *