Какво трябва да съдържа всеки добър хранителен режим?

хранителен режим

Когато помислим за сваляне на килограми, повечето от нас се сещат за изтощителни тренировки, жестока диета и свит от глад стомах. Това ни отказва от поемането по този път.

Но има и друг вариант: хранителните режими. Те не са съсредоточени върху лишенията и въздействат по съвсем друг начин на психиката и желанието ни за стройно тяло. Не се хвалят с бързи резултати, но са сигурни в тяхната трайност, фокусират се върху индивидуалните нужди и изобщо променят цялостното ни отношение към храната.

Хранителният режим трябва да е съобразен с особеностите на вашето тяло и организъм. Въпреки това структурата им е почти идентична и ако видите, която и да е от изброените по-долу точки, бъдете сигурни, че вашият план за хранене е изработен от професионалист и ще проработи.

1. Яжте по-малко, но по-често

Много проучвания показват, че мъжете, които се хранят по четири или пет пъти на ден, не са толкова склонни към затлъстяване, в сравнение с тези, които се хранят по два-три пъти на ден. Това, естествено, не означава безразборно преяждане. Все пак искате да отслабнете.

2. Приемайте фибри

Фибрите са най-добрите приятели на отслабващите мъже. Свързвайки се с другите храни, те спомагат за изхвърлянето на калориите от телата ни. Храните с най-голямо съдържание на фибри са: бобът, авокадото, ябълка, круша, банан, портокал, аспержи, броколи, моркови, спанак, ядки, пълнозърнестият хляб. Старайте се да приемате храните, съдържащи фибри, без или с минимална термична обработка.

3. Контролирайте приема на въглехидрати

От 1980 година насам хората са увеличили порциите си, като 80% от тях съдържат въглехидрати. В резултат на това, затлъстяването сред населението също е нараснало с 80%.

4. Не бройте калории

Най-добрият режим всъщност изисква най-малко усилия. Хранейки се с правилните храни, няма да чувствате глад и съответно ще намалите приема на калории. Старайте се, освен фибрите, да си набавяте и протеин и в никакъв случай не се страхувайте от мазнините. Източници на протеин са: кисело мляко, говеждо, пуешко, пилешко, риба, яйца. Бадемите пък имат високо съдържание на здравословни ненаситени мазнини.

5. Хранете се след събуждане

Не казваме “закусвайте”, заради спецификата на хранителните режими, а именно – индивидуалността. Не всички ставаме в 7, имаме време за закуска или апетит за такава. Въпреки това старайте се да се храните 90 минути, след като се събудите. Нещо малко като банан, варено яйце, филийка с намачкано авокадо. Яденето след сън е като клечката кибрит, която възпламенява метаболизма ви. Освен това проучванията сочат, че мъжете, които пропускат закуската, са по-склонни към затлъстяване.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *