витамин С

Витамин С е изключително полезен. Това хранително вещество, наричано още аскорбинова киселина, подпомага тялото ви в борбата му със свободните радикали и е основен поддръжник на имунната ви система.

Действа като антиоксидант в организма, участва в множество телесни функции, стимулира синтезирането на колаген и спомага за усвояването на желязото.

Препоръчителния дневен прием на витамин С е 90 милиграма и лесно може да си го набавите чрез различни плодове и зеленчуци. Не е нужно да приемате специални добавки или медикаменти.

Освен това плодовете и зеленчуците съдържат и фибри, които ви правят енергични и са полезни за сърцето. Подбрали сме 7 плода и зеленчука с високо съдържание на витамин С, които можете да намерите сравнително лесно и да приемате без никакви угризения. И лимонът не е сред тях.

1. Чушки

Едва половин чушка може да ви осигури приблизително 100% от необходимия ви витамин С за деня.

2. Папая

Папаята съдържа ензима папаин, който спомага за по-бързото усвояване на протеините, има противовъзпалително и антибактериално свойство.

3. Броколи

Около половин чаша сварени броколи осигурява 60% от дневния необходим прием на витамин С. Броколите са източник и на витамин К, който играе важна роля при съсирването на кръвта.

4. Карфиол

Този симпатичен зеленчук съдържа множество полезни хранителни вещества, като витамин С, фибри, калций и витамин В6.

5. Спанак

Спанакът лесно се включва в любимите ястия и е страхотна добавка към различни салати. Освен това чрез него можете да си осигурите около 200% от необходимата ви доза витамин С за деня.

6. Тиква

Тя не съдържа толкова много от витамина (едва 17% от нужния дневен прием), но пък внася разнообразие в списъка. Освен това е богата на фибри и витамин А.

7. Киви

Освен 79% от необходимата доза витамин С за деня, кивито съдържа ензим, който помага за разграждането на колагена в месото. Това го прави и чудесна добавка за марината на месо.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *