Как да си набавим повече протеини чрез храната?

Как да си набавим повече протеини чрез храната?

30.10.2019 0 Автор Весела Ангелова

Всички знаем, че протеинът е изключително важен за здравословния режим на хранене. Той изгражда и поддържа мускулите. Помага ни да се нахраним по-бързо и да останем сити за по-дълго. И въпреки че сме наясно с това, все пак сме объркани относно това коя храна е с високо съдържание на протеин.

85 грама варени скариди съдържат 20 грама протеин, а една чаша извара – 26 грама. Говеждото, пилешкото и свинското месо също са отлични източници на това хранително вещество.

Ще ви направим огромна услуга и ще опростим максимално подхода ви към протеина. Предоставяме ви четири прости правила, чрез които ще приемете целия протеин, необходим ви за деня.

1. Започвайте деня си с протеин на прах

Смесването на протеинов прах с вода или мляко е чудесен начин за повече консумация на протеин, но и бързо може да ви омръзне. Затова, гледайте на протеина на прах като на съставка, а не добавка към храната ви. Сложете го в купата си с овесени ядки, придайте различен вкус на млякото си с него.

2. Добавете зърна към салатите си

Фасулът и останалите бобови култури са с високо съдържание на протеин. В половин чаша черен боб има пет грама протеин. Същото количество нахут съдържа седем грама. В салатите тези храни добавят текстура и свежест.

протеини

3. Не забравяйте за ядките

Ядките не само съдържат голямо количество протеин, но и са източник на здравословни мазнини, фибри и вкус. Можете да ги хапвате самостоятелно или да са съставка във вашите ястия.

4. Разнообразете вечерята си

Никой не може да яде само пилешко на скара. Ако хапвате пилешки гърди всяка вечер, технически ще приемате нужното ви количество протеин, за да изградите мускулите си. Но ще се отегчите до болка и вечерята ви няма да е сред най-любимите ви моменти. Когато това ви се случи, опитвайте нови неща – сьомга, агнешки котлети, свински пържоли, тофу, омари, патешко, морски дарове… Можем да изброяваме до безкрай. Всяко от тези ястия притежава множество специални хранителни вещества. Така режимът ви ше бъде по-интересен и значително по-разнообразен откъм полезни храни.

Коментари