Как да се сбогувате с биреното коремче?

Как да се сбогувате с биреното коремче?

20.11.2019 0 Автор Весела Ангелова

Мазнините около корема са изключително важен и опасен фактор за вашето здраве. Този, на пръв поглед, незначителен проблем, всъщност може да увеличи риска от метаболитни проблеми, сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и дори рак.

Лекари, инструктори и всевъзможни специалисти са концентрирали усилията си в борбата с биреното коремче при мъжете. Оказва се, че дори и спортуващите мъже са изложени на риск. Но освен че експертите разбират все повече за това как тези мазнини вредят, те откриват и нови начини за борба с тях. Научете ги и вие.

1. Изградете мускулите си

Мускулите противодействат на мазнините. Те са метаболитно активни и се борят активно с висцеларните мазнини – извличат глюкозата от кръвта, подпомагат черния дроб при обработката на мастните киселини и намаляват възпаленията. Да, мускулите добавят обем към тялото ви, осигуряват по-добър баланс с мазнините и захранват здравословния метаболизъм.

Ако се колебаете между видовете упражнения, силовите тренировки ще са най-добрият ви приятел в борбата с мазнините. Подбирайте занимания, които натоварват цялото тяло: клякания, мъртва тяга. Кардио тренировките също не са за пренебрегване. Комбинирайте двата вида и ги редувайте.

2. Изиграйте мозъка си

Биреното коремче е резултат колкото на това, което се случва в главата ви, толкова и на това, което се случва в червата ви. Борбата с висцеларните мазнини е трудна, защото тялото ви ги защитава чрез обработката на хормоните, които контролират апетита. Това е така, защото от гледна точка на еволюцията, мазнините са нещо добро. Предците ни са усвоявали мазнини от малко храна и са изразходвали енергия по възможно най-пестеливия начин. Сега, храненето е по-скоро удоволствие, от което и мозъкът ни има нужда.

Изследвания сочат, че ако се храните нормално, но през определен времеви прозорец, това няма да доведе до наддаване на тегло. Такъв е принципа на храненето “16:8” – 16 часа глад и 8 часа храна. Това влияе доста добре на телесното тегло и загубата на висцеларни мазнини.

3. Грижете се за себе си и отвътре

Една от най-важните части на вашия метаболизъм е вашата микрофлора – системата на чревните бактерии, които разграждат храната и произвеждат химикали, които могат да предотвратят затлъстяването. Нормалната микрофлора изглежда като гора. Микрофлората на мъжете с бирени коремчета е като гора след пожар. Разликата е в биоразнообразието. Затлъстелите мъже имат по-малко бактерии в червата си.

За да възстановите вътрешната си гора, хранете се с близка до природата храна. Богата на фибри, плодове, зеленчуци, бобови растения, пълнозърнести храни.

4. Променете мазнините си

Не всички телесни мазнини са вредни. Висцеларните мазнини са свързани с нездравословен метаболизъм. Но има и друг вид мазнини – такива, които изгарят калориите и помагат на тялото да генерира топлина.

Учените все още търсят начин как да преобразуват висцеларните мазнини в полезни такива. Дотогава може да излагате тялото си на по-студено, за да активирате мазнините, които ще повишат телесната ви температура.

Коментари