Как да се грижите за очите си, ако прекарвате много време пред екран?

очите

Очите са сред най-ценните органи в човешкото тяло. Те са изключителни, чувствителни и все още твърде непознати.

Часовете, прекарани пред мобилните устройства или компютрите, подлагат очите ни на изключително ежедневно напрежение. Това води не само до главоболие, но и до болки в раменете и врата.

Взирането в екраните дълго време е причина за развиването на спазми в очните мускули. Но и за това си има лек, а ние сме тук, за да ви го дадем.

1. Давайте почивка на очите си.

Почивката не значи да спрете работата си на компютъра, за да прегледате Facebook. Почивайте си от всички видове екрани, следвайки правилото “20-20-1”. Това значи след всеки 20 минути пред екрана да гледате в продължение на 20 секунди на поне 1 метър в пространството.

2. Сложете компютъра си на подходяща височина.

Идеалната височина на компютъра ви също намалява напрежението в очите. Мониторът ви трябва да е поставен така, че главата ви да е точно над средната точка на екрана. Това ви позволява да гледате леко надолу, което е по-удобно за очите ви при четене. Гледането директно в центъра на екрана е подходящо за филми или видеоигри. Екранът ви също така трябва да се намира на приблизително една ръка разстояние от вас.

3. Избягвайте светлината.

Отражението от прозорците или другите източници на светлина затруднява виждането и напряга очите. Постарайте се в работното ви помещение или в дома ви да има светлина, която обаче да не свети директно в монитора или екрана ви. Препоръчително е светлината да е естествена, а не от осветителни тела. Постарайте се да използвате максимално светлите часове на деня и ограничете работата на лампи.

4. Променете настройките на устройствата си.

Всеки модерен телефон, таблет и компютър има такава опция. Може наименованието ѝ да е различно за всеки модел, но носи комфорт на очите и намалява излъчването на синя светлина.

5. Обърнете внимание на сухотата на очите си.

По време на разговор мигаме около 20 пъти на минута, което спада с два пъти, докато се фокусираме в компютъра или телефона. Обърнете внимание на това и се опитайте да мигате повече.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *