Как да се грижите за белите си дробове?

Как да се грижите за белите си дробове?

Повечето от нас живеят в пълен разрез с разбирането за здравословно. Пушене, замърсен въздух, тежки храни, застояване и какво ли още не.

Но едва след сблъсъка ни с Ковид-19 всички се замислихме за състоянието на белите си дробове.

Осъзнахме, че те са от решаващо значение за крепкото ни здраве и започнахме да търсим начини да ги облекчим. Ние сме подбрали най-елементарните, но и най-ефективните такива. Ето кои са те.

1. Тренирайте

Ако килограмите ви са в повече, време е да се сбогувате с тях. Освен че ще изглеждате по-добре и ще се чувствате така. Редувайте силови и ареобни тренировки. Поне един ден в седмицата отделяйте за изграждане на мускулна маса в гърдите, тъй като здравната гръдна стена и диафрагмата са важни за поддържането на силна белодрбна система.

2. Сменяйте позицията си

Ако работата ви е свързана със седене дълго време, се старайте да не се прегърбвате. Това притиска ребрата и ви пречи да поемате дълбоко въздух. Сменяйте позицията си на всеки час и се старайте да сте в движение, колкото се може повече.

3. Носете маски

Маските не са измислени единствено и само заради коронавируса. Но благодарение на него повечето хора разбраха за тяхното съществуване. Носете ги в сезона на полените, на места със засилен трафик и замърсяване, когато работите с прах, спрейове, лакове, почистващи препарати с висока концентрация на белина. Прахът дразни лигавицата и може да доведе до хронично белодробно заболяване. Хората, които редовно работят със силни химикали, често развиват хронична обструктивна белодробна болест. Разбира се, видът на маската трябва да е съобразен с това, от което искате да се предпазите.

4. Почиствайте носа си

Правете го сутрин и вечер и го превърнете в свой навик. Ще видите колко по-леко и пълноценно ще дишате.

5. Научете се да дишате

Правилното дишане е цяла наука, но пък за сметка на това е изключително лесно. Първото и най-важно правило е, че трябва да се диша бавно и дълбоко. Вдишва се през носа и се издишва през устата. Отделяйте по няколко минути на ден, за да се фокусирате върху това иначе автоматично действие и не само белите ви дробове, но и целият ви организъм ще ви бъде благодарен.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *