Изолиращите упражнения: как да прогресираш?

Коронакризата извади на показ някои от най-неглижираните недостатъци на нашето общество, като дори ни се наложи отново да си припомним песничката за миенето на ръчичките. Та, в този ред на мисли решихме да потърсим съвет от специалисти, за да проверим как можем да се предпазим най-добре, докато спортуваме.

Хигиената във фитнесите се е подобрила през последните години“, смята д-р Томас Арънс от изследователския отдел към Еврейската болница в Сейт Луис, САЩ. Именно в неговите съвети ще се вслушаме в следващите редове, цитиран от спортното издание Muscle and Fitness.

Сутрешна тренировка

“Утрото е по-мъдро от вечерта“, гласи народната поговорка. А в този случай е и по-чиста. Хигиенните мерки в спорните зали налагат периодично почистване през целия ден, но единственото сигурно е, че сме първи върху уреда е, ако изпреварим всички останали към залата сутринта. Така хигиенистите вечерта са почистили, а през нощта е имало време микробите да си починат мирно и спокойно.

Обръщайте внимание на неглижираните зони

Да, хигиенистите полагат усилия, но едва ли обръщат еднакво внимание на всяка една точка от фитнеса. Проследете по време на няколко последователни тренировки кои зони остават на втори план и кои са предвидени за приоритетно дезинфекциране. Така ще ограничите периметъра си на упражнения, но поне ще сте сигурни, че избирате най-чистото място.

Не споделяйте кърпата си

Това си е старо правило, което просто е добре да се припомни. Кърпата е нещо толкова лично, колкото е и бельото, с което сте в момента (ако носите такова). Да, приятелите ви са близки и имате взаимно доверие в хигиената си, но няма човек на света, който с абсолютна сигурност да ви гарантира, че не носи безвредна за себе си и опасна за вас бактерия.

отслабване

Не пипайте лицето си

Ех, колко са досадни онези капчици пот по челото, които не спират да си проправят път към очите. Инстинктът винаги ще ви кара да ги бършете с длан или опакото на ръката, но съветът на д-р Арънс е да потискате несъзнателния наплив и винаги да ползвате кърпата си за посредник.

Почиствайте уредите си преди и след упражнение

“Аз съм си най-важен“, е казал егоистът, но по време на пандемията мантрата трябва да се промени с мисъл за околните, защото ние може и да си живеем мирно и спокойно с вирусите, но близките и приятелите ни да не могат. Затова се отнасяйте с нужното уважение, както към себе си, така и към околните, и винаги забърсвайте потта от уредите, които използвате.

Покрийте всичките си рани

Лепенката върху пъпчицата на носа може и да изглежда доста ретро-гангстерски, но в този случай си е наложителна, защото всички вируси и бактерии я виждат като параден вход за инвазия. Кожата ни е защитният костюм от външния свят, така че запушвайте пробойните, когато спортувате.

Изолиращите упражнения: как да прогресираш?

Почистете телефона си

Колко често оставяте смартфона си, където сварите? Да, и ние си мислехме, че е доста често. Затова обърнете му внимание, когато се приберете в съблекалнята или най-късно у дома, защото после най-грациозно ще си го сложите на бузата, докато разговаряте в продължение на два часа с половинката.

Не ходете боси в съблекалнята

Съблекалните обичайно са най-големите развъдници на вируси и бактерии, защото всеки започва да разхвърля потните си дрехи по пейките, шкафчетата и дори по земята. Един чифт джапанки със сигурност ще ви е от полза, докато правите разходката на срама към душовете.

Душ – да, вана – категорично не!

Всички експерти са единодушни, че морето и басейните са безопасни зони от вирусите, защото солта и хлора в допълнение на огромното количество вода биха убили вирусите и бактериите преди да са имали възможност да влязат в тялото ни. Но, когато се къпем в обществена вана, тогава ситуацията е далеч по-различна. Придържайте се към душовете и избягвайте да пазите равновесие, подпирайки се по стените.

Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *