Как да се справите с хъркането?

Как да се справите с хъркането?

23.08.2019 0 Автор Весела Ангелова

Хъркането е огромен проблем. И не толкова ваш, колкото на този, с когото споделяте леглото си. Погледнато реално, вие дори може да смятате, че нямате проблем. Но не е редно останалите да страдат заради вас или да правят компромиси със съня си всяка нощ. Решението е във вашите ръце, а ние сме тук, за да ви го дадем. Тези съвети със сигурност ще ви помогнат да намалите хъркането, но ако то продължи, трябва да се обърнете към специалист.

Не спете по гръб

Спейки по този начин, върху гърлото ви се оказва голям натиск. Освен това, езикът ви се озовава във фаринкса, което причинява хъркане. Ако спите настрани, това ще намали шансовете за издаване на неприятни шумове.

Открийте причината

Трите основни причинители на хъркането са: наднорменото тегло, пушенето и пиенето. Ако пушите, пиете и хъркате, това е достатъчна причина да се откажете от пороците си или поне да ги ограничите. Не пийте алкохол преди лягане. Ако сте с наднормено тегло, това е доста добра причина, да свалите няколко кила.

Пийте вода

Сухи ли са гърлото, носът и носната ви кухина? Това може да доведе до раздразнение и възпаление, което от своя страна, води до хъркане. Уверете се, че през деня приемате достатъчно количество вода. Можете да поставите и овлажнител в спалнята си, който да включвате през нощта.

сън

Не прекалявайте с храната вечер

Преяждането никога не е добра идея, но вечер трябва да сте особено стриктни към това. Ако прекалите с мазнините или захарта вечер, това ще затрудни храносмилателната ви система и ще е проблем за съня. Млечните продукти също не са препоръчителни преди лягане, защото те оставят следи в гърлото ви, които могат да блокират дихателните ви пътища. Това ще ви накара да хъркате.

Вземете горещ душ

Настинката оказва влияние върху склонността ви към хъркане. При настинка, дихателните пътища се стесняват. Горещият душ или горещата вана ще отпуснат лигавиците и дихателните ви пътища.

Правете упражнения за езика и гърлото

Чрез тренировки на езика, долната част на фаринкса и небцето, можете да намалите хъркането си. По време на сън, въздушният поток до тези части се ограничава и това води до хъркане. Правейки упражнения за тези области, те няма да се отпускат толкова, когато спите. Можете да намерите подходящи упражнения в интернет и да ги правите по осем минути всеки ден.



Коментари